Volg ons op:

Vereniging voor metaaldetectie en amateur archeologie

DDA Nieuws

• Determinatieboek metaalvondsten

jub boek afb kl
    Met o.a. Fibulae, sleutels, bijlen, gespen, ringen, riemtongen, munten, kranen, lepels, messen, vorken, speelgoed enz

• Erfgoedwet

erfgoed thumb
    Goed nieuws voor de detectoramateur in Nederland: Metaaldetectie is in de nieuwe Erfgoedwet niet meer verboden

Ledenvergadering 16 mei 2017

De voorzitter heet ieder van harte welkom en opent de ALV.

Het jaarverslag inclusief de financiële stukken waren vooraf naar de aangemelde aanwezigen digitaal verstuurd. Gezamenlijk zijn de onderwerpen van het jaarverslag doorlopen en daar waar gevraagd mondeling toegelicht.
Het jaarverslag en de financiële rapportage kunt u terugvinden op onze website.

-    Het bestuur heeft aangegeven verder te willen professionaliseren. Onderdeel daarvan is de digitalisering van ons ledenbestand en de financiële administratie. Dit is inmiddels afgerond.
-    Er is een externe boekhoudkundige dienstverlener gevraagd de financiën te controleren.  Dit is gedaan door Jack van der Veer uit Apeldoorn; geen lid van de DDA. In het rapport wordt geconcludeerd dat de cijfers over 2016 een getrouw beeld geven van het door het bestuur gevoerde beheer en de financiële positie van de vereniging. Hij heeft voorgesteld aan de ALV om het bestuur van de vereniging te dechargeren voor het in 2016 gevoerde financiële beleid. De ALV heeft dit advies overgenomen.

-    Het bestuur heeft de komst en het vertrek van Dhr. Jaap de Vroom als aspirant bestuurslid/penningmeester toegelicht.
-    Mw. Xian-Wei Lu treedt per direct af als bestuurslid en penningmeester en is niet herkiesbaar.
-    Door het bestuur is Mw. Femke Houben voorgedragen voor het bestuur met als beoogde functie penningmeester. Aangezien zij een relatie heeft met bestuurslid dhr. Friso Backer is kort de borging van de integriteit en de transparantie van het bestuur besproken. De ALV heeft vertrouwen hierin. De ALV heeft gestemd en was unaniem in haar besluit om Femke toe te laten treden tot het bestuur. Het bestuur heeft haar direct de functie penningmeester gegeven.

Dirk Jan Laan verzocht de DDA om flyers bij te laten drukken om uit te delen tijdens de diverse activiteiten waar hij aanwezig is.
De voorzitter lichtte diverse plannen toe voor dit jubileumjaar.
Piet van Schuppen opperde ideeën om de opkomst voor de ALV te vergroten, het bestuur neemt dit mee eventueel voor de volgende ALV.
Drie vaste vrijwilligers op de ledendagen waren vergeten in het verslag. Ed, Stien en Wies, alsnog bedankt!

Voorzitter heeft iedereen bedankt voor zijn/haar aanwezigheid en heeft de vergadering gesloten.

Bijlagen:
Jaarverslag